Service
packages

Secure investments

Regular, systematic maintenance guarantees efficient processes, because it

  • protects against accidents and system shutdowns and production losses
  • Maximizes the lifespan
  • Increases the quality of the products
  • Allows early diagnosis of incipient signs of wear

Ensure the value and productivity of your system: Choose from the maintenance contracts Basic, Comfort and Premium.

To keep your freedom, all contracts have a term of just one year.

BASIC DIE EINSTIEGSVARIANTE

DER BASIC-WARTUNGSVERTRAG UMFASST ZWEI BESUCHE PRO JAHR.

Dabei werden folgende Leistungen erbracht:

  • umfassende Inspektion der Anlage
  • Bedarfsanalyse für den Verschleiß- und Ersatzteilbereich
  • Vorschläge zu Maßnahmen für die Ertüchtigung von kritischen Anlagenkomponenten
  • Dokumentation in einem Inspektionsprotokoll
  • Angebote zu den empfohlenen Verschleiß- und Ersatzteilen sowie Umbauten werden erstellt mit Sonderkonditionen
  • Überprüfung der Einstellungen und Optimierung der Anlage

Ebenfalls enthalten sind regelmäßige Updates der Steuerungen per Teleservice.

COMFORT UMFASSENDE LEISTUNG

DER COMFORT-WARTUNGSVERTRAG UMFASST DREI BESUCHE PRO JAHR.

Dabei werden zusätzlich noch folgende Leistungen erbracht:

  • umfassende Personalschulung
  • Erstellung eines systematischen Wartungsplans
  • umfassende Inspektion der Anlage
  • Bedarfsanalyse für den Verschleiß- und Ersatzteilbereich
  • Vorschläge zu Maßnahmen für die Ertüchtigung von kritischen Anlagenkomponenten
  • Dokumentation in einem Inspektionsprotokoll
  • Angebote zu den empfohlenen Verschleiß- und Ersatzteilen sowie Umbauten werden erstellt mit Sonderkonditionen
  • Überprüfung der Einstellungen und Optimierung der Anlage
  • Troubleshooting per Teleservice (bis zu 10 Stunden pro Quartal)

Ebenfalls enthalten sind regelmäßige Updates der Steuerungen per Teleservice.

PREMIUM DAS OPTIMUM AN EFFIZIENZ

DER PREMIUM-WARTUNGSVERTRAG UMFASST VIER BESUCHE PRO JAHR.

Dabei werden zusätzlich noch folgende Leistungen erbracht:

  • unbegrenzte Updates
  • unbegrenztes Troubleshooting per Fernwartung
  • Ersatzteile in einem definierten Umfang

Ebenfalls enthalten sind regelmäßige Updates der Steuerungen per Teleservice.

LEISTUNGEN BASICDIE EINSTIEGSVARIANTE COMFORTUMFASSENDE LEISTUNG PREMIUMDAS OPTIMUM AN EFFIZIENZ
VISIT ON SITE
Visit on site takes place twice a year, one day each (8 h)
Visit on site takes place three times a year for 2 days each (8 h)
Visit on site takes place four times a year for 2 days each (8 h)
TELESERVICE
Updates
Troubleshooting (up to 10 hours per quarter)
Troubleshooting (unlimited)
RECORDING AND INSPECTION
Inspection of machine and system
Component check / function test
Check of the mechanical condition of the system
Check of hydraulic and pneumatic components
Check of the electrics and system control
Recording of required spare and wear parts
Recording of critical components
Problem discussion
REPORTS
Creation of an inspection report
Creation of a maintenance report incl. action catalogue
MAINTENANCE/OPTIMIZATION/TRAINING
Check of the settings of the system
Optimization of the system
Tasks according to maintenance and action plan
Staff training
Analysis of manufacturing and performance data from the previous period
SPARE PARTS
Offers for spare and wear parts and conversions
Special conditions for spare and wear parts
Replacement of existing, ordered spare and wear parts
Provision of defined spare parts kits